- Reklama -
DomůStavbyPraha Sobě zvažuje stavbu okružní linky metra O

Praha Sobě zvažuje stavbu okružní linky metra O

- Reklama -

Uskupení Praha Sobě uvažuje o návrhu prověřit možnosti stavby okružní linky metra, které by mělo i díky tvaru trasy nést označení O. Radní Adam Scheinherr, jeden z členů týmu, který plán oficiálně prezentoval, oznámil, že letos radě města předloží zadání studie proveditelnosti stavby. Podle prvotního návrhu by linka O, spojující trasy A, B, C a také chystanou linku D, měla mít celkovou délku cca 36 km a 23 stanic. První etapa s 18 stanicemi, zahrnující trasu mezi Podbabou a Čakovicemi, by měřila 26 km a nabídla by osm nových přestupů.

Po dokončení uvažované výstavby – což je pouze teoretická úvaha, protože hlavní město bude mít nespíš problémy i s financováním připravované trasy D – by tak délka pražského metra narostla na cca 114 km a cestující by mohli využít 96 stanic. Praha Sobě uvádí, že po první fázi metra O na trase Dejvice – Smíchov – Pankrác – Slatiny – Žižkov – Vysočany má následovat finální uzavření okruhu z Čakovic přes Ďáblice a Bohnice zpět do Dejvic.

Navrhované metro O, tvořící kruh po širším centru Prahy, by v úseku ze Smíchova na Pankrác podle dopravního modelu TSK už v dnešní době údajně využilo více než 150 tisíc lidí denně, což představuje desítky milionů cestujících ročně. Praha Sobě počítá s tím, že díky čtvrt milionu obyvatel v novém developmentu bude mít linka O pravděpodobně potenciál každý rok přepravit kolem sto milionů cestujících. Další cestující do ní přivede Středočeský kraj, připravovaná trať do Kladna a na letiště, dokončení Pražského okruhu nebo plánované vysokorychlostní tratě, které zásadně promění volbu místa bydlení a dojíždění za prací.

- Reklama -

„Máme základní dopravní analýzu, která ve spojení s očekávaným rozvojem města jasně říká, že je třeba začít se metrem O urychleně zabývat,” říká náš Adam Scheinherr a dodává: “Následně zpracujeme detailní studie. Podíváme se na metro O z dopravního, ekonomického, ekologického a sociálního hlediska, tedy z hlediska dopadu na kvalitu života.

„Počítám, že na všem budeme spolupracovat s gesčními radními našich koaličních partnerů. Například s kolegou Petrem Hlaváčkem budeme řešit návaznost na územní rozvoj. Pro kolegu Petra Hlubučka je zase metro O zásadním nástrojem jak splnit klimatické závazky hlavního města. Adam Zábranský propojí dopravní vizi s bytovou politikou města. Na prověření záměru se budou samozřejmě podílet klíčové městské organizace IPR, DPP, TSK nebo ROPID a další experti. Poslední tři roky spolupracujeme se Správou železnic na Studii Proveditelnosti Železničního Uzlu Praha. Prověření nové linky na tyto výsledky naváže a propojí vše do jednoho systému.”

„Není na co čekat. Dosud jsme dodělávali resty po našich předchůdcích, ale tohle je skutečná dopravní vize. Okružní metro v kombinaci s příměstskou železnicí, rychlodráhou, novými tramvajemi, okruhy a P+R parkovišti vytváří ucelený, komplexní a logický systém dopravy, o který se Praha může v příštích desítkách let bezpečně opřít. Praha nesmí dopadnout jako Česká republika, která je s rychlodráhou o desítky let pozadu a dálnice má jak za krále Klacka. Za první tři roky na magistrátu jsme rozběhli velké stavby, které byly zaseknuté nebo vůbec neexistovaly. Blanku II, metro D, tramvajové tratě, nové mosty, opravy ulic…,“ komentuje plán předseda zastupitelského klubu a starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

„Teď je čas vše složit do komplexního systému pražské dopravy pro budoucnost. Nemůžeme prostě čekat, až se do Prahy nastěhuje další čtvrt milion lidí, a pak překvapeně koukat, že se město dusí ucpanými ulicemi a máme zcela přeplněnou MHD. Klíčové investice je potřeba plánovat paralelně a včas. Prahu nelze řídit podle rytmu krátkých čtyřletých volebních období. Když nezačneme teď, budeme za pár let jenom koukat, jak nám ujel vlak. Vlastně metro,” uzavírá Čižinský.

Detailní vyjádření zástupců uskupení na téma nové trasy metra O naleznete zde. Pokud se chcete o dané tématu dozvědět více, tak Praha Sobě vytvořila i speciální prezentaci návrhu.

Zdroj: Praha Sobě

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?